A B2 vitamin

A B2 vitamin támogatja a proteinek, zsírok és szénhidrátok energiává történő átalakítását. Emellett támogatja a B6 vitamin és a niacin fontos feladatainak ellátását is. Mivel a szervezet csak nagyon korlátozott mennyiségben tud B2 vitamint tárolni, rendszeres bevitele igen fontos.

Különösen sok B2 vitamin található a halakban, az izomhúsokban, a tejtermékekben, a tojásban és a teljes kiőrlésű magvakból készült termékekben.

A D vitamin

A D vitamin a kalcium, valamint a foszfor szervezetbe való beviteléhez szükséges, ezért elengedhetetlen az egészséges csontok és fogak kialakulásához, illetve megtartásához.

Ez az egyetlen olyan vitamin, amelyet a szervezet maga is elő tud állítani. Bár a D vitamin zsírban oldódó, a szervezet nem sokat tud belőle tárolni.

Az élelmiszerekben általában csekély a D vitamin mennyisége, csupán a zsírtartalmú halak – mint pld. a lazac, a hering és a makréla, valamint a csukamájolaj – továbbá a sajt és a tojás tartalmaz nagyobb mennyiséget ebből a vitaminból.

Az élelmiszerek csak kiegészítő szerepet játszanak a D vitaminnal való ellátásban, a szükséglet fő részét a szervezet saját termelése biztosítja.

A K vitamin

A K vitamin a proteinek képzésében és a normális véralvadásban játszik fontos szerepet. Egészséges embereknél vegyes táplálék fogyasztása esetén valószínűtlen a K vitamin hiánya.

Főleg csak akkor lép fel hiány, ha a szervezet betegség miatt nem képes a zsír megfelelő felhasználására.

Magas K vitamin tartalom található a zöld leveles zöldségekben és a salátában. Ezen kívül a teljes kiőrlésű magvakból készült termékek, a hús, a tej, a tojás, a gyümölcsök és más zöldségfajták is nagyobb mennyiségben tartalmazzák ezt a vitamint.

by La Llave Alex