A niacin

A niacin – mint a B vitamin komplex további vitaminja – részt vesz a szénhidrátok, a fehérjék és zsírok energetikai felhasználásában. A niacin ugyancsak szükséges az agy kémiai ingerületátvivő anyagainak képzéséhez. Emellett gondoskodik az egészséges bőrről és a jól működő emésztőrendszerről is.

A niacin megtalálható minden állati termékben, így a húsban, a halakban és a szárnyasokban is. A növényi termékek csupán csekély mennyiségben tartalmaznak niacint, ami ráadásul csak nehezen használható fel.

A biotin

A biotin – mely szintén a B vitamin komplexhez tartozik – az enzimreakciók kiegészítő faktoraként aktiválva központi jelentőségű az anyagcserében. Nagyon fontos a glukóz képzésében, valamint a zsírsavak és aminosavak felépítésében, illetve lebontásában. A biotin fontos a bőr, a haj és a körmök számára.

Aki súlyt helyez a tiszta bőrre, az egészséges körmökre és az erős hajra, annak különösen ügyelnie kell arra, hogy elegendő biotint vigyen be szervezetébe. A biotint részben a bélflóra baktériumai képzik, de az emberi szervezet biotinnal való ellátásához ilyen formában való hozzájárulás inkább csak csekélynek mondható.

A biotin megtalálható a májban és a tojássárgájában, valamint a zabpehelyben és a szójababban. Emellett a paradicsom, a spenót, a hal és a gabona is hozzájárul a biotinellátáshoz.

A Karotin

A béta-karotin egy elővitamin, az A vitamin előfokozata, melyet szükség esetén a szervezet a látóképességhez különösen szükséges A vitaminná tud átalakítani. A karotin a nagyobb testvéréhez viszonyítva ráadásul még egyedülálló antioxidáns tulajdonságokkal is rendelkezik, melyek a szervezetet alkotó sejtek egészségének megőrzéséhez fontosak.

by La Llave Alex